Alla inlägg under december 2011

Av Jeanette Öberg - 23 december 2011 12:35

Dagen före doppardagen.


Ingen snö. Det är så ledsamt att det inte finns någon snö.

Nästan alla julklappar är inslagna. Har bara några kvar att pakitera i kväll. Barnen kommer att bli så glada. Lägenheten är fin men köket ser ut om en bombledslag. Mikko är i karlstad med sin bror och handlar mat. Ska göra köket innan han kommer hem. I morgon är det julafton och vi ska till bror tom för att fira jul. Det ska bli skönt att slippa göra julmaten i år. Nästa år blir det nog vi som får göra det. Men jag slipper i alla fall att göra det detta året.


Alltid ska det vara bråk om pengar. Tänk om pengar inte fanns, vad lyckliga man skulle vara då.

Av Jeanette Öberg - 21 december 2011 12:59

tror nu att julhandlingen är över för detta åter. Pengar har det gått. Men jag bryr mi ginte så mycket. Om jag behöver äta sill och potatis resten av tiden tills att vi får pengar igen så gör jag det bara mina barn blir glada.


I år ska man fira jul med gubbens bror. Det kommer att bli så bra att få slippa att laga en massa julmat.


Var i Karlstad för någon dag sedan köpte så Wii Fit, så här ska det tränas =) Första dagen tränade jag en halvtimme. Sen blev det inte mer. Men det ska bli.   


 

Av Jeanette Öberg - 10 december 2011 21:23

Kan man vara annat än trött dessa dagar?

Tänker på pengar, hemmet ska julstädas och julpyntas.


Julklappar hit och julklappat dit.


Är ganska avundsjuk samtidigt som jag är glad för min grannes skull. Hon ska ha barn i juni/juli.

Sambon och jag har pratat om det och vi ska vänta ett tag till. Dock känner jag att jag börjar att bli gammal. Men när man tänker på alla som planar barn är i min ålder. 31. Då har de gjort karriär och jobbat ett tag. Jag gjort tvärt om =) men det funkar för oss. Det ända man är nervös för om man ska bli med barn igen är att om man kommer att ha tvillingar igen. Sån "otur" kan man ju inte ha eller???

Har fortfarande staven i kroppen till juni sedan får man passa sig. Vet inte om jag ska äta p-piller eller hur jag ska göra. Piller är något som jag glömmer, tyvärr. Kanske man kan ställa in telefonen på att man blir påmind om att man ska ta de.


Känner att jag har börjat att gå upp i vikt vilket är inte bra. Just nu har jag inte motivationen att göra något åt de. Nästa år kanske. Efter jul och allt sånt. utnytja barnens wii när de är i skolan =)


Presentation


Skriver när jag hinner och orkar. Just nu: barnlängtan, viktnergång och fritid.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards