Alla inlägg under februari 2012

Av Jeanette Öberg - 12 februari 2012 14:31

Idag har barnen varit ute i nysnön och lekt. De var ute i ca en timme. Visseligen är kläderna blöta men man vet att de har fått friskluft vilket jag tycker är bra och nyttigt. Då kanske de sover bra i natt.

Veckan har gått ut på att komma i kapp i skolan. Efter halva veckan hade gått blev man genomförkyld och kunde inte tänka klar. Fredagskvällen/natten var man på förfest hos grannen och följde med ner till Köket, puben i stan. Full blev jag och när jag kom hem snurrade hela jag och jorden åt ett annat. Vaknade dagen efter med världens huvudvärk. Kul tänkte jag men jag hade roligt i alla fall.


Nästa vecka får man ta nya tag och måste påmina sig själv att ringa praktikplatsen. Hemtjänsten. Det blir nog roligt. Ska vara färdig i maj så det är inte alls långt och jag känner att jag har massor kvar att göra. Men det klarar man. Läraren sa att vi kommer ut i rätt tid då vi kommer ut i maj lagom till semester viken ska vara klara. Fick höra att "min gamla arbetsplats" skriker efter vikarier. Ny chef så man får väl ringa ännu en gång. Förstår inte varför de tog bort mig. Konstigt är det men det är en annan som kommer i kläm. Ja ja det är bara att ringa.


Ska nog söka sommar jobb där. Det var en bra arbetsplats. Samtidigt vill jag jobba där jag jobbade förra sommaren - Gläntan. Men man ska vara tacksam för det man får för i maj har jag början av maj har jag ingen inkomst. Det är inget jag är orolig för.


Love & Peace

Av Jeanette Öberg - 4 februari 2012 10:16

Idag ska det bli en tur till kropp och själ mässan som är idag och i morgon här i stan. Tycker att det är bra att det händer något i stan och det är välsigt bra att det finns människor som fixar allt. Själv skulle man nog inte klara av det.

Har nu slutat med godis. Tar bara en chokladboll när det krisar sig annars blir det att ta ett tuggummi.


Nä nu blir det att ut och gå... ha de bra alla bloggare

Presentation


Skriver när jag hinner och orkar. Just nu: barnlängtan, viktnergång och fritid.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards