Alla inlägg under september 2011

Av Jeanette Öberg - 21 september 2011 13:14

Städtant är jag! =) Ska till Åhland på lördag till söndag och festa. PÅ måndag kommer min mamma från norrland och ska stanna en vecka. Så det är klart att man ska städa.


Spelade ett spel för ett tag sedan som hette World of Warcraft. Känner att mina fingrar saknar spelet för att de vet vart knapparna är och vill hela tiden dit =) En dag vännerna mina en dag ska ni få spela igen.




Av Jeanette Öberg - 20 september 2011 23:07

Stackars lilla jeanette...   som har fått panik känslor när det gäller en båtresa.


Pojkvännen och jag ska flytta ihop. Ska bara komma ihåg att gå in med papperet i morgon till hyresvärden. Vi har pratat om att vi ska revovera upp lägenheten så det blir lite mer mysigt, som det är nu så skriker lägenheten efter hjälp.   Har ett vardagsrum som ser ut som en toalett... de har målat blått på väggarna... inte alls trevligt.


Det första jag ska börja med är att ta hand om köket. Blider på förvandling kommer att komma ut så ni andra kanske kan få lite insperation =)


Hallen fick jag ju måla när jag flyttade in och har fortfarande saker var sedan dess. =) Då slipper man köpa de me.


I alla fulla fall så kommer det att bli fint.

Av Jeanette Öberg - 18 september 2011 14:22

Andra bloggen... snart ska man hiva i väg barnen till pappan,,, som jag är förlovad med... Låter konstigt,,, ja det kan jag tänka mig... här kommer en förklaring



Pappa och jag har varit i hop i 10 år. Gick isär ett tag för att jag kände att jag ville få hitta mig själv efter allt med våra barns diagnoser med autism och adhd  som gjorde att det tärde på vårat förhållande. Flyttade efter sperationen in till Filipstad för att öka chanserna till jobb mm. Efter att vi hade träffats i smyg så kände vi att vi skulle bli öppen med att vi träffades (daitade eller hur det stavas) men alla visste nog redan. =) i alla fulla fall så beslutade vi att vi skulle fortsätta att ha barnen varannan vecka och inte stressa till att flytta ihop. Kände efter hand jag ville ta ett steg framåt, så jag bestämde att vi skulle förlova oss. Vilket vi gjorde 10/6-11. Samtidigt tycke vi båda att vi skulle vänta med att flytta ihop tills att det var läga för det. Bara för att vi studerar båda två och det är nog jobbigt.    Så ligger det till. Jag vet att det kanske är dumt att vi fortfarande bor i sär, men vi är mer och mer med varandara och vi känner att "friheten" att kunna komma undan lite finns där fortfarande.




Av Jeanette Öberg - 17 september 2011 19:32

  Vill bara välkomna er till mig NYA blogg som jag ska försöka hålla igång med blogg varje dag. Här ska ni kunna följa min kam mot vikten. Är också gluten allergisk så jag kommer att blogga om vad man kan äta och vart man kan äta, testar för eran skull  


Pluggar även till undersköterska och ni kommer att få följa mig i arbetet tills jag är färdig =)


"Få lite lyx i livet, drick vatten i ett vinglas och njut"


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skriver när jag hinner och orkar. Just nu: barnlängtan, viktnergång och fritid.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards